neděle 17. dubna 2016

Tofuknedlíčky

 
 


Občas dělám do polévky takový malý nočky se strouhaným tofu a tak mne napadlo to rozjet ve větším... Tyhle knedlíčky jsou z brambor a tofu natural.

Uvařila jsem 5 menších brambor ve slupce a po vychladnutí je najemno nastrouhala. K nim jsem přidala sůl, hrst nasekaného mladého špenátu a nastrouhané tofu. S uzeným tofu je tohle jídlo ještě o level výš... :). Vznikne celkem nelepivá hmota, která se tváří, že dobře drží, ale nedrží, takže zahustit a "dolepit" Jizerkou smíchanou s rýžovou hladkou moukou. Vařila jsem je v hodně osolené vodě. Hotové jsou až když už chvíli plavou na hladině. (Jako, že...vaří se, vaří se...vyplavou na hladinu...vaří se...ještě chvilku...a teď s nimi ven :) )

Omáčka je....z toho, co bylo doma! Takže osmažená cibule, mrkev, sůl...podlít a dusit, pak červená řepa. Ta byla vařená, stačilo jen nakrájet a prohřát... zalít vodou, sójovou smetanou a rozmixovat. Kořenila jsem čerstvým estragonem, římským kmínem a vlastně přiznám i tu decku portskýho, kterou jsem ale nenechala až tak vyvařit, aby to mělo grády :)

Slavnostní nedělní oběd to není, ale včera, jako pozdní oběd... dokonalost :)

2 komentáře:

  1. Tak ty zkusím. Skvělý nápad jak připravit tofu, aby nechutnalo jako amarouny. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec neni poznat, že v tom je - to natural tofu, akorát ty knedlíčci víc zasytí :)

      Vymazat