sobota 28. května 2016

Neklidné ráno

Často se mne přátele ptají na účinky čaje, jestli jim dodá energii, náladu, "nakopne je"...? Protože moc nevím, jak na to reagovat, tak jim to prostě ukážu...vyberu pár čajů, nádobí, místo a čas a předvedu jim to live. Někdy se smějí a neví čemu, jindy je bolí hlava a občas mi pak taky přichází zpětné vazby typu: "Fakt dík, nemohla jsem celou noc spát."

Tentokrát bylo vybráno pár čajů pro mne s tím, že si mám udělat takovou malou studijní degustaci...

V "nápojovém lístku" bylo:
  1. Mi Xiang (Formosa Special Wild Black Tea) z Amany
  2. Dong Fang Mei Ren
  3. Taiwan Hong Cha ze soukromého zdroje, na který jsem se zapomněla zeptat :)
  4. červený čaj studenta čajové školy v Kunmingu
  5. Bao Shan Ye Sheng Hong Cha

Způsob přípravy: 2 g listí na gaiwan
Doba louhování: 2 min

Celé ochutnávání probíhalo ráno, kdy mám (myslím) nejcitlivější chuť. Po prvním čaji mi bylo dobře, byl sladký, výrazný, ale ne agresivní. Byl cítit dlouho po dopití. Druhý model, tentokrát oolong s velkým podílem stříbrných tipsů, voněl po zalití jako heřmánek. Působil na mne z celé ochutnávky nejlépe. Po třetím čaji mi začalo být divně. Horko, potily se mi ruce, čaj hořknul a já musela začít větrat. Dokonce jsem si mezi třetím a čtvrtým šálkem dala hodinovou pauzu. Čaj studenta čajové školy na mne voněl až příliš silně a svíravě. Z listí byla ale cítit podobná "divokost" jako z Mi Xiang. V chuti nebyl tak výrazný, jak jsem podle vůně očekávala. Poslední ochutnávaný kousek byl ve vůni zajímavý, voněl jako starý čaj, ale s určitou dávkou šťavnatosti. Nicméně byl kyselý, až tak výrazně, že to vyvolalo podivnou palčivou dochuť.





A závěr celé této degustace?
Hong Cha zřejmě není pití pro mne. Čaj piju i pro pocit klidu a pohody, oheň a divokost červených čajů nedokážu teď docenit. Zároveň mne ale hodně baví jeho výrazná chuť a jadrnost.


Žádné komentáře:

Okomentovat